sze

Szállás

Hotel Ivanhoe, Via De' Ciancaleoni 49

Rómába 13-án délután 2-kor érkeztünk, és 16-án este 10-kor indult haza a gépünk, nem sokkal több, mint 3 napunk volt a város felfedezésére. Mivel ezt az út megtervezésekor tudtuk, mindenképpen olyan szállást kerestünk, ahonnan minden fontosabb látnivaló elérhető közelségben van - így esett a választás Róma Rione Monti kerületére. A hoteleket böngészve igen kedvező ajánlatot találtunk a booking.com-on: a Hotel Ivanhoe franciaágyas szobája 3 éjszakára 213 euro volt kettőnknek, azaz 35,5 euro/fő/éj. A térkép önmagáért beszél:

A léptéket érdemes jól megnézni a bal alsó sarokban - a piros körrel megjelölt Colosseum, Trevi-kút és a Termini pályaudvar is 1 km-en belül található!

A szállást a jó elhelyezkedése mellett tisztaságáért és a segítőkész recepciósok miatt is csak ajánlani tudom. Egyetlen hátránya - amit messzemenőkig kompenzálnak előnyei - a kis zuhanyfülke: én még épp elfértem (bár hajmosáskor a könyökömnek sehol sem volt hely), de útitársam csak úgy tudott zuhanyozni, ha nem húzta el a kabin ajtaját.

Mindemellett nagyon szép környéken, kellemes utcában van a hotel, ilyen kívülről:

Nemrégiben volt kívül-belül felújítva a hotel - legalábbis a honlapon fellelhető képek óta a bútorzat ki lett cserélve, és az épület kívül is változásokat mutat.

A recepción nagyon segítőkészek voltak, a szobákat naponta takarították, kellemes volt a légkondicionáló, és a hely lehetőséget adott arra, hogy késő éjszakába nyúlóan járjuk a várost/költsük el vacsoránkat.

RomaPass

Bár mi kényelmes sétával elértük a "kötelezők" jó részét, így a RomaPass által biztosított ingyenes tömegközlekedést nem annyira használtuk ki (azt hiszem, háromszor utaztunk - ez 3 euro lett volna összesen), ellenben a Colosseum-Forum és az Angyalvár belépők nagyjából visszahozták az árát.

A RomaPass 25 euro, mi a Terminiben vettük a turistainfónál, és 3 napig érvényes. Ezalatt a tulajdonosa ingyen utazhat Róma tömegközlekedésén és az első két múzeumba ingyen, soron kívül mehet be, a többibe pedig kedvezményesen. A Colosseum nem olcsó mulatság (azt hiszem, 13 euro a belépőjegy), ráadásul hatalmas a sor - a RomaPass-szal 5 percbe sem telt a bejutás. Az Angyalvár belépődíja is elég húzós, talán 9 euro a teljes árú jegy.

Online jegy a Vatikánba

Mindenképpen ajánlott az utazás előtt gondoskodni erről, noha 4 euróval többet kóstál így a jegy. Félelmetes, hogy milyen sor kígyózik a Vatikáni Múzeumoknál (sokkkkkkal hosszabb, mint a Colosseumnál). Még itthon neten megvettük a jegyeket itt. Reggel 8-ra szólt a jegyünk, akkor már több tucatnyi turistacsoport ácsorgott a bejáratnál. Summáztuk, hogy jól csináltuk :)

Egyébként a jegy névre szóló, és még itthon ki kell nyomtatni, az azon lévő kódot olvassák le, ennek ellenében adják át a tényleges belépőt.

És még valami: ki korán kel, aranyat lel, azaz ha élvezni akarja az ember a Vatikáni Múzeumok gyűjteményét, a Sixtus-kápolnát és a Raffaello-termeket, érdemes a reggel 8 órát választani belépésre, mert 10 óra után elviselhetetlen bent a tömeg, nem lehet szemlélődni, nem lehet megállni, mert sodor a tömeg; van, amit az ember egyszerűen észre sem vesz vagy egyáltalán nem is lát a hömpölygő emberektől.

A Sixtus-kápolna egyébként csodálatos, 1 óra hosszáig bámultuk a mennyezetét.

National Geographic-útikönyv

Könyvesboltokban beszerezhető, mi 3500 Ft-ért vettük, de ennél jóval többet ér. Ha az ember Rómába megy, kötelező :)

(Csak azt sajnáltam, hogy Nápolyról nem született ilyen.)

Legeslegfinomabb fagyi

Giolitti

Via degli Uffici del Vicario, 40

Mindenképpen látni kell és megkóstolni.

Második legfinomabb fagyi

Ha a Trevi-kútnál járunk, érdemes megkóstolni a kúttól balra elhelyezkedő gelateria panna cotta fagyiját. Micsoda ízélmény - persze szigorúan a Giolitti után :)

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.