sze
1

Szeretem - nem szeretem

| Szerző: daisy888 | 12:22 am

Szeretem Nápolyban, hogy...

...nem turista vagyok, a városban járok-kelek, az életérzés körbevesz.

...rengeteg arca van, és mind egymás mellett él.

...nincsenek hajléktalanok, kéregetők. Vannak viszont utcai árusok töméntelen mennyiségben - ők így élnek meg.

...ott magaslik a Vezúv - pazar a tengerparti panorámája.

...olyan finom a pizza.

...kaotikus a közlekedés, mégis nagyon vigyáznak a sofőrök egymásra és az úttesten össze-vissza bóklászó gyalogosokra.

...12 euróból megvacsoráztunk ketten, sörrel, üdítővel.

...a helyiek mentalitása magával ragadja az embert - ott valahogy minden olyan egyszerűnek és magától értetődőnek tűnik.

...nincs büdös. Sem az aluljárókban, sem a keskeny sikátorokban.

 

Nem szeretem Nápolyban, hogy...

...a metró tulajdonképpen föld alatti vasútvonal, ennek megfelelően elég ritkán közlekedik.

...pad és kuka alig található a köztereken, múzeumok, műemlékek közelében.

...a múzeumokban alig van angol felirat, pedig kíváncsi lettem volna a háttérinfókra.

...ott kellett hagyni :(

 


 

Szeretem Rómában, hogy...

...a Via dei Fori Imperialin végigsétálva balról-jobbról történelem vesz körül.

...isteni fagyit ehetek naponta háromszor :)

...a szupermarketben friss, kimérős olivabogyót találok és ezerféle Barilla tésztát.

...minden sarkon ivókút várja a szomjas vándort selymesen lágy vízzel.

...a belváros nagy részében macskakő borítja az utcákat. 

 

Nem szeretem Rómában, hogy...

...nagyon elturistásodott, steril belvárosa van, mindenütt csak turistákkal vagy turistákat kiszolgáló helyiekkel találkozni.

...minden templom és turistalátványosság közelében ugyanolyan büfékocsi áll (mintha valami franchise lenne), Pringles chipset, szendvicset, fagyit és különböző szuveníreket kínálgatva. Brrrr.

...sok a kéregető és büdösek a kisebb zugok, aluljárók.

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://italia2010.blog.hu/api/trackback/id/tr882263368

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása