aug

A várva várt nap... Korán keltünk, 1,5-2 óra alatt megnéztük Sorrentót (kövezzenek meg: nekünk elég is volt ennyi - nagyon "elturistásodott", folyamatosan hömpölyög a bámészkodó embertömeg), amit örülünk, hogy nem hagytunk ki: (1) a Villa Comunale és az onnan nyíló kilátás a tengerpartra (2) a szomszédos kis kolostor kerengője. A déli busszal mentünk Positanóba (a busz közvetlenül a Circum állomásánál van), ijesztő volt. Fél óra tömény halálfélelem. Mikor megláttuk Positanót, úgy döntöttünk, megérte :) Lesétáltunk a kis utcácskákon, a szabadstrand nagyon jó volt, másfél óra pancsolás után a Positano-Amalfi szakaszt tengeren tettük meg, kiküszöbölendő további 20 km-nyi halálfélelmet. A hajóút 6 euro/fő volt, és nagyon megérte, mindenkinek őszintén ajánlom. Csoda az Amalfi-part, kicsit eltávolodva tőle, a tengerről nézni pedig felejthetetlen... Amalfi nagyon kedves hely, két dolgot emelnék ki: (1) sorbet - a főutcán befelé indulva balra első vagy második kis sikátor felfelé. Nem lehet eltéveszteni, napsárga párnás pad van a ház fala mellett. (2) Ha a kikötővel szemben állunk, balra az út mentén a tenger fölé magasodik egy bástya. Oda sétáljunk el: Amalfi és az Amalfin túli part is lélegzetállító onnan - ott áll egyébként egy szálló, amely (talán) Szent Ferenc kolostora volt (jó hely, nem mondom:) Amalfiból estefelé óránként megy busz Sorrentóba 10-ig, mi a 8 órásit választottuk.

Amalfiban itt ettünk bivalymozzarellás Margheritát: http://www.locandadelmarinaio.it/default.asp?l=2

Meglepetésünkre az Amalfi-Positano szakasz egyáltalán nem volt félelmetes, mert szinte minden bokornál megálltunk, Positanótól pedig nem láttunk semmit az éj leple alatt (jobb is volt így). Sorrentóban pizzavacsoráztunk: a Circumtól lefelé balra az első utca (ez a főutca, ami a Piazza Tassóra visz), bal oldalon rögtön a saroktól nem messze egy kis pizzéria, elvitelre lehet kérni pizzát - egy Margherita 3,5 euro volt, és a nápolyi első helyest szorosan követi. Lemonsodával és sörrel mennyei volt :)

Strandolni a három hely közül mindenképpen Positanóban érdemes, tényleg jó a szabadstrandja, csak a tengeri cipőt ne hagyjuk otthon!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.