aug

2. nap - Vezúv, Pompei

| Szerző: daisy888 | 10:48 pm

Olvastam a fórumon, hogy Pompei+Vezúv egy nap teljesíthetetlen. Nekünk nem :) A kemping portáján lehetett jegyet venni a Busvia del Vesuvio magántársaság buszaira 18,5 euróért. Ha EAVBusszal megyünk fel, az 10 euro, fent a belépő 6,5 euro, így 2 euróval fizettünk többet (beszéltek idegenvezetésről, hát az nem volt, de nem is volt rá szükség). Amiért ajánlom: reggel fél 10-kor indult az első busz a kemping bejáratától (előtte kényelmesen megittuk a reggeli kávénkat a kemping büféjében), nagyon gördülékeny volt a szervezés: át kellett szállni a település határában abszolút biztonságos katonai autókba, amelyek a Vezúv - nem annyira vészes - szerpentinjein szállították a csoportot. Fél 11-re felértünk 1000 méterhez, ott táblára írva, hogy délben itt találkozó, visznek minket lefelé. Mi lekéstük - semmi gond, általában félóránként fordulnak, így a következő járatuk minden probléma nélkül levitt minket a hegyről 12:30-kor. Egy kis praktikus infó: a kürtőig tartó maradék 200 méternyi magasságot kavicsos sétaúton kell megtenni - a városjáró sarum csúnyán megjárta, sportcipő/vászoncipő kötelező!

Vezúv-túránk fél 2-kor ért véget a kemping bejáratánál. Onnan átsétáltunk a pompei romok bejáratához (közben nem túl jó Margherita 6 euróért :S), 2-től este 8-ig a régi várost jártuk, a neves házak kb. 80%-át láttuk, itt-ott belefeledkezve a részletekbe, ücsörögve a "zebraköveken". Este Sorrentóba mentünk pizzázni - a nyaralás leggyászosabb vacsoráját költöttük el - szerfelett lassú kiszolgálás, borzasztó pizza, pedig "puccos" hely volt...

Tanulság1: ha korán kezdjük a napot, és a Vezúvval indítunk, belefér egy napba a Vezúv és Pompei, ráadásul úgy, hogy rohanni sem kell, minden érdekes dolgon el lehet ámulni, belefér az időbe.

Tanulság2: ha valami autentikusat akarsz, ne a drága, előkelőnek tűnő helyet válaszd.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.