sze

Legjobb pizza*

*Sajnos a da Michele felújítás miatt zárva volt, a felmérés eredményében a "nagyágyú" kényszerű kihagyása okozta torzításokért felelősséget nem vállalunk :)

Campania legjobb pizzáját Nápolyban, a Fortuna pizzériában ettük: a pályaudvarral szemben, a Piazza Garibaldi túloldalán van egy szobor (Garibaldié), amögött egy utca, annak jobb oldalán található (a sarkon van egy pizzéria, amellett kell elmenni, és kb. 20 méterre van a Fortuna). Egy kis segítség:

A Margheritájukat mindenképp meg kell kóstolni (3 euro - elvitelre 1,5), így sütik:

Szállás

Pompei, Camping Zeus

A szállásunk Pompeiben volt, áldásos helyen: a Nápolyt Sorrentóval összekötő Circumvesuviana Pompei Scavi megállójától 20 méterre, az ősi Pompei bejáratától 50 méterre van a Camping Zeus bejárata. Mi sátoroztunk, viszont vannak kőházakban szobák - bárkinek, aki nem irtózik a kemping szó hallatán, meleg szívvel ajánlom. Olcsó (9 euro/fő/éj, ha kétszemélyes sátorral megy az ember), tiszta, biztonságos, korrektek és segítőkészek a portán, nagyon jó az elhelyezkedése. Egy fekete pontot kap csak a kemping: szúnyogok nincsenek, ám hangyák vannak sajnos - bár mi a hat ott töltött éjszakát túléltük hangyacsípés nélkül.

Itt elérhetők az aktuális árak: http://www.campingzeus.it/index.asp?area=reception&sezione=listino Mi 18 eurót fizettünk kettőnkre éjszakánként: 2 Adulto 2x6=12 EUR + 1 Tenda piccola 6 EUR.

A szomszédunk egy narancs- és egy citromfa volt, nem messze leanderbokor fehérlett :)

Minden reggel megittunk egy teát és egy café lattét a kemping büféjében, a kettő együtt 4 eurót kóstált. Nagyon finom, frissen sütött croissant-t lehet kapni 1 euróért.

A büfének van terasza, minden este ücsörögtünk kicsit ott (bár akkor a büfé már zárva volt, csak mi ketten voltunk, és élveztük a csendet, nyugalmat).

A büfé:

A Camping Zeus bejárata:

Artecard

Ha Campania az úticél, és nem autó a közlekedési eszköz, akkor mindenképpen érdemes kiváltani a 3 napos "tutta la regione" Artecardot, ugyanis ez a kártya biztosítja az ingyenes tömegközlekedést Nápolyban és egész Campaniában (igen, az Amalfi-parton is, meg Sorrentóban - Capri viszont nincs benne). A kártyát többek között a Garibaldin, a központi pályaudvar épületében lehet megvenni.

A vágányokkal szemben állva, a váróteremben jobbra fordulva az egyik oldalon vasúti információ stb., a másik oldalon pedig boltok vannak - ennek a sornak a végén van a kártyát árusító turistainformáció. Itt lehet Nápoly térképet kérni, ami mindenképpen ajánlatos, ha barangolunk a városban.

A kártya 25 év felett 27 euro, 25 év alatt 20 euro (card giovani). Előbbi az első két helyre ingyenes belépést, míg a többi múzeumban egyéb kedvezményt (jellemzően félárú jegyet) biztosít. Az ifjúsági, 20 eurós változatával az összes múzeumot ingyen látogathatjuk. Az egyházi intézmények nagy részére egyik sem érvényes, viszont van, ahol kedvezményt kapunk, ha felmutatjuk, úgyhogy érdemes mindenütt rákérdezni. (A templomok egyébként a Sansevero kivételével ingyenesek, csak a kertek, egyházi múzeumok fizetősek, pl. a Santa Chiara kerengője.)

Érdemes Pompeiben kezdeni, azzal önmagában megtérül a "felnőtt" kártya árának majdnem fele. Capodimonte és az Archeológiai Múzeum is a drágább helyek közé sorolandó.

A közlekedés a 3 napos kártyával ingyenes (vigyázat, a 7 napossal viszont NEM!), amivel további eurókat takaríthatunk meg. (Pompei-Nápoly útvonalon a Circum-jegy 2,5 euro körül van.)

Tömegközlekedés

A Circumvesuviana összeköti Nápolyt Sorrentóval, érintve Pompeit. Pompeiből fél óra Nápoly az egyik irányba, fél óra Sorrento a másikba. A vonatok kb. félóránként járnak, az utolsó Nápolyból 22:44-kor, Sorrentóból 22:50-kor indul. Innen lehet pdf formátumú menetrendet letölteni: http://www.vesuviana.it/web/en/infostazione (ki kell választani az indulási állomást - mi letöltöttük a sorrentóit, a Piazza Garibaldiról induló vonatokat és a Pompei Scavi megállótól indulókat, tökéletesen elég is volt)

Nagyon meg voltunk vele elégedve, igencsak megkönnyítette az életünket, főleg, hogy a kempingünk annyira közel volt a pompei megállóhoz.

Nápolyt érdemes két lábon baktatva megismerni, ám ha valakinek muszáj használnia a tömegközlekedést, mindenképpen a föld felettit válassza - a metró teljesen más, mint ami az embernek a szó hallatán beugrik: kihalt állomások, rémesen hosszú várakozás egy-egy járatra, nehézkes és lassú szerelvények...

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.